۶۲ زندانی به مناسبت هفته قوه قضائیه در استان زنجان آزاد شدند 

19:11 - 04 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۹۲۸
۶۲ زندانی به مناسبت هفته قوه قضائیه در استان زنجان آزاد شدند 
۶۲ نفر زندانی در استان زنجان در جریان بازدید مقامات قضایی استان از زندان و به مناسبت هفته قوه قضائیه آزاد شدند.

خبرگزاری میزان- در جریان بازدید مقامات قضایی استان زنجان از زندان و بررسی پرونده‌ها و مشکلات زندانیان، ۶۲ نفر زندانی به مناسبت هفته قوه قضائیه در استان زنجان آزاد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی همراه ۱۶۳ قاضی استان زنجان شامل قضات محاکم، دادسرا‌ها، تجدید نظر، شورای حل اختلاف و همچنین مدیران سازمان‌های تابعه با زندانیان استان بازدید کردند. 

وی در حاشیه این بازدید ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای مظلوم هفتم تیر گفت: در راستای اجرای سیاست‌های دستگاه قضا و تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر توجه به امور زندانیان و تعیین تکلیف زندانیان امروز با حضور مسئولان قضایی و قضات استان دیدار چهره به چهره با زندانیان در سه حوزه قضایی زنجان، ابهر و خدابنده برگزار شد.
 
رییس کل دادگستری زنجان تصریح کرد: نتیجه این حضور دیدار چهره به چهره و بررسی مشکلات ۷۳۲ نفر از زندانیان و با کمک ستاد دیه استان و آزادی ۶۲ زندانی و اعطای مرخصی به تعداد ۵۲ نفر از زندانیان واجد شرایط بود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با تقدیر از همراهی و همکاری قضات استان در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در استان اظهار کرد: زنجان در اجرای برنامه‌های ابلاغی قوه بویژه برنامه‌های عملیاتی، اقدامات موثری انجام داده است. 

وی هدف از این دیدار‌ها را بررسی مشکلات زندان و زندانیان و فراهم کردن زمینه آزادی محکومان مشمول دانست و گفت: صدور احکام مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از نهاد‌های ارفاقی و پابند الکترونیکی توسط قضات اقداماتی قابل تقدیر است. 
 
در پایان دیدار چهره به چهره که به مدت ۳ ساعت، بصورت هدفمند و تفکیک شده انجام شد قضات استان با تمامی زندان و بویژه زندانیان شعبه خود دیدار کردند. 

 در پایان از تعدادی از قضات محاکم و دادسرا‌های استان که در توجه به امور زندانیان و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، دادرسی الکترونیکی و گزارش اصلاحی منجر به رضایت اهتمام بیشتری داشتند، تقدیر شد.

 


انتهای پیام/


برچسب ها: هفته قوه قضائیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *